کناف کاران

مجله اموزشی سقف کاذب کناف

کناف کاران

مجله اموزشی سقف کاذب کناف

سازه های پارامتریک چه هستند؟

سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۵۹ ب.ظ

سازه های پارامتریک

سازه های پارامتریک چه هستند؟

گونه ای از تجسم سه بعدی اشیا که به صورت لایه ای اجرا می شود را در اصطلاح سازه پارامتریک می نامند. معمولا سازه های پارامتریک دارای ابعاد بزرگ و قابل توجهی هستند ولی از تکنیک پارامتریک می توان برای خلق آثاری برای مبلمان و یا دکوری های کوچک نیز استفاده کرد.

ایده سازه های پارامتریک

برای خلق یک اثر پارامتریک ابتدا می بایست حجم مورد نظر را در محیط های مدلینگ کامپیوتری ایجاد نموده و سپس با توجه به جنس و ضخامت لایه ها، آن را به لایه هایی با فواصل خاص و در جهت خاص لایه لایه نمود. در ادامه می بایست پیش بینی هایی برای اتصال لایه ها و احتمالا نصب آن انجام داد. پس ابتدا می بایست فرم و حجم کلی را طراحی و یا ایده پردازی نمود. اگر اثر پارامتریک با کاربری دیوار پوش سه بعدی مد نظر باشد آنگاه می توان از انواع موج ها و یا خطوط شکسته برای حجم دادن به دیوار بهره جست. همچنین می توان در طراحی اولیه انواع پیشبینی های دیگر را نیز به اثر افزود. مانند قرار دادن جایی برای نشستن بر روی همان سازه پارامتریک.

مکتن و نور پردازی سازه های پارامتریک

یا در نظر گرفتن مکانی برای نصب تلوزیون و امثال این ها. در صورتی که شکل موج مورد نظر و یا هرگونه انتخاب دیگر انجام شد، می بایست به لایه سازی اقدام شود. برای این کار ابتدا می بایست ضخامت لایه ها را بدانیم. اگر انتخاب کرده باشیم که چه مواد اولیه ای برای اجرای این کار در نظر داریم پس ضخامت لایه های مورد نیاز را می دانیم. همچنین به غیر از ضخامت لایه ها می بایست بدانیم که عملیات لایه سازی را در چه جهتی اجرا نماییم. بهتر است که جهت لایه ها خلاف جهت دید بازدید کننده باشد. همچنین اثر نور در جهت خلاف لایه ها زیبایی و بعد بیشتری به کار می بخشد. مثلا اگر مشغول طراحی دیوار هستید می توانید لایه ها را عمودی در نظر بگیرید. چرا که چشم بازدید کننده به صورت افقی کار را بازدید خواهد کرد. بعد از انتخاب ضخامت و جهت لایه ها می باییست تراکم لایه ها یا فاصلا لایه ها را انتخاب کنیم. هرچه تراکم لایه ها بالا تر باشد، وضوح کار بالا تر خواهد بود. اگر تراکم صد در صد باشد و لایه ها باهم فاصله ای نداشته باشند آنگاه وضوح به حد اکثر می رسد. ولی در نظر داشته باشید که هرچه تراکم بالا تر باشد، وزن سازه و هزینه تولید و اجرا نیز بالا می رود. همچنین بهتر است تراکم را به گونه ای انتخاب کنید که فاصله لایه ها و سایه روشن ها و نور پردازی بتوانند یک اثر پست مدرن را به تصویر بکشند. پس بهتر است لایه ها را در چند تراکم مختلف تست کنید. بهترین روش انتخاب تراکم لایه ها این است که در محیط های سه بعدی کامپیوتری تست کنید. بهتر است که در هنگام تست، اثر نور محیطی و یا نور پردازی را هم در نظر داشته باشید. همانطور که قبلا اشاره شد، المان های سه بعدی در دکوراسیون بدون نور پردازی، داشته های خود را نمایان نمی کنند. نور می تواند به حجم کار بیافزاید. معمولا برای طراحی و اجرای یک اثر پارامتریک و برای انتخاب مواد اولیه آن می باییست مواد اولیه ای در نظر گرفته شود که به صورت تخته ای با ضخامت ثابت در بازار موجود باشد. همچنین این مواد اولیه می بایست قابل برش کاری با دستگاه های CNC باشند. بعد از طراحی و تکمیل مراحل لایه سازی می بایست پیش بینی هایی برای نصب و مونتاژ آن ها صورت گیرد. بهتر است این کار با نظارت افراد با تجربه در زمینه نصب انجام شود. همچنین قابلیت ها و محدودیت های محلی که قرار است که کار در آن اجرا شود هم بسیار مهم است. پس از اتمام مراحل طراحی می بایست که لایه ها برای اجرا و برش آماده شوند. این کار در محیط های طراحی کامپیوتری قابل اجرا هستند.
یکی از زیبا ترین گزینه های طراحی دکوراسیون دیواری طراحی های پارامتریک هستند. همیشه به کار بردن عناصر سه بعدی در دکوراسیون جذابیت دارد. منتها سازه های پارامتریک تنها عناصری سه بعدی برای دکوراسیون نیستند. سازه های پارامتریک نوعی عنصر دکوراسیون داخلی است که هم زمان یک اثر انتزاعی و تجسمی نیز محسوب می شود. یک طراحی پارامتریک بر اساس فضای هدف طراحی می شود و منحصر به فرد است. اثر یک طراحی پارامتریک در ذهن مخاطب و بازدید کننده با هیچ گونه از روش های متداول دکوراسیون قابل مقایسه نیست.

طراحی و اجرای سازه های پارامتریک

همانطور که در متن بالا اشاره شد، طراحی و اجرای یک اثر پارامتریک یک پروژه است. پس قابل قیمت گذاری نیست. اما به هر حال از چهر چوب هایی طبعیت می کند و می توان با پیش بینی چند فاکتور از قبیل جنس لایه ها و تراکم و عمق موثر، به صورت تخمینی اعلام هزینه کرد. اما در صورتی که تمایل به اجرای یک اثر پارامتریک داشته باشید می بایست از ابتدا با تیم طراحی در ارتباط باشید و پس از حصول طرح اولیه برای تبدیل آن به سفارش و اعلام هزینه و زمان تحویل نهایی اقدام شود. در این مورد هم مانند باقی فعالیت های طراحی در 3d panel همکاران ما در اسرع وقت و با بالا ترین سرعت به شما یاری خواهند رسانید.
شاید یکی از لذت بخش ترین و در عین حال چالش بر انگیز ترین سفارشات 3d panel همین گروه محصول باشد. پس از توافق های اولیه برای طرح و قیمت و باقی مسایل، کار برای اجرا به واحد تولید ارسال شده و بعد از پایان کار بسته بندی و ارسال می شوند. نحوه شماره گذاری لایه ها و نشه اجرا نیز همراه بار ارسال خواهد شد. در صورت نیاز یک نفر به نمایندگی از 3d panel برای نظارت بر اجرا به محل اعزام خواهد شد. برای نصب این محصول می بایست از تیم های محلی که با فعالیت های کابینت سازی و یا نجاری و یا کناف کاریاشنایی دارند بهره جست.

روش سفارش سازه های پارامتریک

بهتر است به گالری تصاویر اجرا شده هم سری بزنید. در آنجا می توانید ایده هایی را مشاهده کنید که قبلا دیگران تجربه کرده اند. برای اجرای آن هیچ نگرانی نداشته باشید. در تمامی نقاط کشور همکاران آموزش دیده ای هستند که می توانیم آنها را به شما معرفی کرده و با اطمینان خاطر کار اجرا را به آنها بسپارید. نگران قیمت و زمان تحویل نباشید. تمامی تلاش همکاران ما بر این است که کالای مورد تقاضای شما با بهترین کیفیت و کمترین قیمت و در کوتاه ترین زمان به دست شما برسد. مهم نیست که در کجای ایران ساکن هستید. ما با شبکه حمل و نقل گسترده ای در حال همکاری هستیم. بسته به اینکه از کجای ایران درخواست داده اید، بهترین و ارزان ترین راه ارسال کالا را برای شما در نظر خواهیم گرفت. کالا تا زمانی که به دست شما برسد در برنامه پیگری ماست. تمام بار ها ارسالی دارای ضمانت سالم رسیدن به مقصد هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۹
yusef haghighi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی